Hjerteforeningen Ballerup

Foredrag Herlev Hospital

Hjerteforeningen Ballerup indbyder til en spændende aften med Professor og overlæge Børge Nordestgaard fra Institut for Klinisk Medicin, Herlev Hospital.

Børge Nordestgaard

Børge Nordestgaard vil fortælle om, hvordan man bedst forebygger hjertekarsygdomme hos voksne og børn gennem livsstilsændringer og ved brug af medicin.

Andre emner, der belyses, er, hvordan man opsporer familier med arveligt forhøjet kolesterol, og hvor sikre statiner til sænkning af kolesteroltallet er.

Børge Nordestgaard vil også tale om nye medicintyper som f.eks. PCSK9 hæmmere til sænkning af kolesterol indholdet i blodet.

Meget af Børge Nordestgaards forskning tager udgangspunkt i den unikke Østerbro-undersøgelsen, hvor helbredsdata for over 25.000 danskere er indsamlet over en 30 års periode.

Hjerteforeningen byder på en forfriskning i pausen.

Billetter kan købes via linket:  http://www.place2book.com/da/choose_ticket_sales_workflow?seccode=e0a99024bf

Har du brug for hjælp i forbindelse med billetbestillingen, er du velkommen til at ringe til undertegnede kontaktperson.

Auditoriet Herlev Hospital
Herlev Ringvej 75