Om os

Vi kæmper for dig

I Hjerteforeningen kæmper vi for det hjerte, der slår i os alle – for ingen skal stå alene, når lynet slår ned.

Siden 1962 har vi med viden, investeringer og vigtige resultater medvirket til at  Danmark er på internationalt topniveau inden for forskning i hjertesygdomme.

Hver dag tager vi kampen op for hjertet og for de omkring 524.000 danskere, der lever med en hjertesygdom. I de senere år har vi også intensiveret indsatsen i at uddanne danskerne i livreddende førstehjælp, udbrede antallet af hjertestartere i det frie rum og give ethvert menneske med hjertesygdomme inde på livet mulighed for at søge hjælp, støtte og rådgivning hos os.

Hjerteforeningens mission og vision

Læs mere om vores mission, vision og strategiske målsætninger.

Her kan du læse om at være frivillig hos os, om vores Frivillignet og om, hvordan du finder et frivilligfællesskab tæt på dig.